Helgpress

Så många människor man kan träffa på en helg, ibland tänker jag att jag är ensamast i hela världen. sedan blir det två helger i rad med total folkfest. Förra helgen grillfest där 15 av vår närmaste käringar kom (och då fattades ändå någrsa) och denna helgen med finmiddag, godlunch x2, gofika OCh kortspelskväll. Under en och samma helg. Inte konstigt att ena halvan av oss kollapsade socialt under söndagen, faktiskt den halvan som initierat båda kvällsaktiviteterna. Jag såg bara till att styra upp luncher med sconesbak och fikor med sockerkaksbak.
Ingen träning på hästen blev det dock, sjuk tränare och åska ute så då passade jag på att förpassa klänningar som var nästan 20 år gamla till klädåtervinning. Kändes hårt, men ska jag vara lite realistisk kommer jag aldrig att komma i dessa.
 
I fredags testade vi iaf att äta middag på grannslotte (låter något det) 3km bort har vi Marsvinsholms slott och de har sommarestaurang och utegrisar och plöjningsfri växtodling. Vilka inspiratörer. De driver dock inte restaurangen själv och de levererar egentligen bara köttråvaran till charktillverkningen om jag fattar det rätt ändå. Men efter att ha sett kocken ute hos grisarna i kockkläder (gaaah, tokigt) så var jag tvungen att äta där. 
Patrik bjöd med bekanta till oss och vi delade på en charkbricka på fyra och sen en grillbricka per par. Väl tilltaget och härlig mat, kassa gröna oliver och kycklingen lämnade lite att önska men var på inget vis dålig. Plus i kanten på slottsmiljö och livemusik.
 
Glömde fotografera förrätten... så blev det...
 
Grillbricka för två, älskar tomatsallad och grönsallad och såser och potatissallad och... jag allt grönt var fantastiskt!
 
Bilden som fick min kommande yrkesroll att skrika rakt ut (livsmedelsinspektör), men ändå inte avskräckte mig från att äta där.
Tagen från Ystads Allehanda
 
 
1 Katarina:

skriven

Förhoppningsvis bytte han om igen innan han blev in i köket (; men kul om du blir en "kollega" till mig sen då, jag kollar livsmedlen när de lever och du när vi ska äta :D

Svar: Haha, ja så kan vi tänka ,han bytte om.... =P Ja det var en lite annan karriärsutveckling, men något jag tror att jag kommer att trivas med. =)
dooh

Kommentera här: