Den eviga jakten

Jag är lite tjatig mot mig själv och slutar inte riktigt att söka jobb. Två intervjuer har jag varit på, båda tyvärr lite för okvalificerat för att jag ska känna mig motiverad. Igår sökte jag ett jobb som jag var tydligt underkvalificerad för och redan idag fick jag ett svar som bekräftade det. Det gjorde mig otroligt glad, att få ett svar alltså! Personen gav även tips på vägar framåt för min del och jag tackade för detta och gav personen beröm för den goda återkopplingen. Otroligt ovanligt.

Imorgon har jag möte med min nuvarande chef, får se om hon skramlat ihop fler timmar än halvtid till mig framöver eller vad som händer. Jag är väldigt kluven inför min nuvarande arbetssituation för att sammanfatta det.

Imorse dök det upp ett jobb som en gammal klasskompis rekryterar till, kanske har jag en chans där? Det vore drömmen, han är en grym människa och arbetsuppgifterna är helrätt för mig! Så nu håller jag ändå tummar och tår för detta. Hade ju inte gjort något om den tjänsten kommit ut för någon vecka sedan istället…

Kommentera här: