Bästa bebishästen

Även om allt inte är smärtfritt i Stallvärlden med skadade inackorderingar, nya inackorderingar osv som alla behöver småhagar, något jag egentligen inte hyr ut eftersom mitt koncept är flockdrift. Och bristen på belysning är kanske i drygaste laget och att vattnet till spolspilta osv inte fungerar optimalt. Alla de där småsakerna gnager såklart, men det är ändå så fantastiskt skönt med riktig sadelkammare och skötselplats. Och inte nog med det så är Yolo alldeles fantastisk. I torsdags red jag ut en kortis på henne med min tillfälliga hyresgäst. Hon tog Gill barbacka och vi testade att trava för första gången. Och det gick så himla bra! Härlig takt och balans och inget nonsens. Tills Gill kom för nära bakifrån och hon blev riktigt jävla förbannad och slickade öronen bakåt i nacken. En stund senare försökte hon ta en tugga av Gill med, lite humör där...
Vi skrittade resten av turen och jag hoppade av efter lite mer än hälften för att inte riskera motorstopp. 

Idag testade jag att trav igen fast i en smålerig hage. Så bara mycket korta bitar. Även det gick bra, underbara lilla häst!

Kommentera här: