Läget

Soo What's up?
 
Hästar: Helgen har spenderats ute i markerna. 5Ha hage har stängslats in och jag kännrt mig lätt kräkfärdig på isolatorer och grästuvor, igår var jag inne först halv nio på kvällen. Men nu är det klart och redo för de två andra hästarna som kommer hit på bete. Gill fick kiropraktikbehandling idag, asdyrt! Men bra såklart. Fick lite stretchtips och Gill fick massor av beröm för att hon är så trevlig. Det är ju sant. Direkt efteråt red jag henne och märkte enorm skillnad i framförallt galopen där hon bar sig superfint i en rullande bra arbetsgalopp. Plus att jag fick padda upp fram i sadeln då hon lyft ryggen! Smidigt att ha kiropraktor och tränare i samma verksamhet!
 
Twix: ögonhistorien krävde att vi fick göra ett återbesök till min egen veterrinär. Han trodde inte alls att något satt fast utan att han var torr i ögat och därför överproducerade var istället. Najs. Så nu får han ögondroppar som är återfuktande. Fungerar! Och billigt!
 
Växter: Våra ympisar växer så att det knakar, 20 av 22 träd visar livstecken. Detta är det bästa Patrik och jag skapat.
 
Jag: Jag har sagt upp mig.... Så alltså. Har en vecka kvar sedan är jag arbetslös. Heja mig! Har jobb på g, men vet inte riktigt när. Den här ekvationen fungerar inte alls. Alltså hästekvationen och arbetslösheten ;)
 
Glad valborg eller vad man nu säger.
1 Katarina:

skriven

Mycket på en gång låter det som, men skönt att hagen är fixad i alla fall. Det andra landar nog också tids nog.. och heja ympisarna!! :D

Kommentera här: