Äntligen helg!

Ännu en dag med mer än en timmes övertid....Men det känns lättare nu, ja inte labbandet då, men jag har börjat greppa en del av uppgifterna och har vad jag själv känner kommit väl in på arbetsplatsen, mycket sympatiska arbetskamrater även om jag tydligen är "otroligt rak" och säger "hysteriskt " roliga saker när jag påpekar självklarheter. Antingen är jag lite autistisk och kan inte känna av vad som är lämpligt att säga eller så är folk väldigt lättroade och vana vid överdriven politisk korrekthet.
Så jag kan väl summera veckan med att jag överlevt! Nästa vecka är det eftermiddagsvecka och strikt labbande, det kan bli en större pärs!? All mikrobiologi känns otroligt avlägsen för tillfället! På torsdag ska jag dessutom träffa min grupp som jag ska vara arbetsledare för, spännande! 
 
Tyvärr blir det inget fredagsmys idag, Patrik jobbar kväll så jag har festat till det med varma mackor och har två hundar i sängen med mig som fredagsmys. Det fanns en gnutta förhoppning om att jag skulle träffa Patrik en stund på eftermiddagen innan han gick på sitt pass, men eftersom jag fick jobba över så blev det inget med det. Han hällde iaf upp kaffet han kokt i en termos så det kan jag ju dricka;) fick även ett mms under dagen med texten:
 
"Tur Twix grävde en grop så att prinsessan kunde ligga...hon var dock inte lika impad nä han fortsatte gräva när hon låg där"
 
Han är som ett barn (alla barn älskar sten och grushögar har vi märkt) och älskar den där grushögen, bästa lekplatsen!

Kommentera här: