Ändrade planer

Sent igår fick jag reda på att min träning i Hässleholm blev inställd, sjukt tråkigt men utav en giltig anledning så det är inget att hänga upp sig över. Så dagens planering blev lite modifierad. Yolo fick sig en pysselstund, att borsta henne igår med blöt lera över hela kroppen var inte att tänka på så idag gjorde jag en mindre insats på den torkade. Vill inte tråka ut henne för länge så det var inget pedantarbete om man säger så. Passade på att lastträna henne när transporten ändå var kopplad. Jag nöjde mig med båda framfötterna på rampen, skönt att inte känna någon press. Jag vill verkligen att hon ska gilla transporten i framtiden så jag tänker undvika alla sorts bråk om möjligt!
Efter Yolo var det dags för mamma Gill att röra sig, vi red ett föreberdande pass inför morgondagen i padocken. När hon inte leker fullblod så är hon super! Vi fattade riktiga galopper flera gånger och jag tror att skor bak gör underverk! Jag känner hur hon kan ta i (sett till vår nuvarande form) och faktiskt arbeta mycket mer korrekt. Jag känner att jag mest halkar runt i sadeln, men det blir väl bättre med lite fler ridtimmar i kroppen.
 
Mitt sadelfynd ska skickas imorgon, bra det! Och min braiga sadel ska skickas iväg på tisdag (ska bara ha den på ridlektionen imorgon först), men den ska bara skickas på prov. Vilket känns liteee vanskligt. Men efter många mail och efter att ha sett bilder på hennes häst tror jag att min sadel kommer att passa bra. Men man vet inte. Får hålla tummarna!
Så det rör på sig,
 
Jag har även haft lyxen att fika med systerdotter som bjöd på grymma palsternacks(!!)muffins. Det förtjänade jag efter dagens motion. 40 min ridning, 60 min promenad och 30 min simmning. Tokigt aktiv ;)

Kommentera här: