Julskyltning och singelliv

Idag lämnade min man mig för fyra dagar i Södertälje, fyra nätter alldeles ensam. Inte ofta jag råkar ut för det nuförtiden... Men jag tänker att jag borde överleva det, lite självständighet har ingen dött av! Nu ska jag bara komma ihåg att ge hans höns och kaniner mat och vatten om dagarna. Kan bli lättare sagt än gjort.
 
Gill är ute i hagen igen, efter att ha pratat med hovslagaren så trodde hon att hennes sulor har blivit tunna av det fuktiga underlaget och nu när hon är tungviktare så blir hon mer känslig. Så först tyckte hon att vi skulle sko henne, men jag är mest rädd att hon drar av sig skorna och flikar upp hovarna. Gill är ganska duktig på det där med att dra av skor! Så nu provar jag att ha barfotaboots på henne, så får vi se om det känns bättre för henne! Hålla tummarna för det då det blir en väldigt billig lösning för mig!
 
Jag har även suttit upp på Affe idag! Både hängt och suttit riktigt, skrittat några steg både med mig hängande och sittande. Helt odramatiskt förutom att hon var sur som ättika över att jag stoppade in tår i sidan på henne. Så det får jag ju vara nöjd med! Dock väldigt ovant att sitta i hoppsadel, inte alls min bag. Dressyrtant! På tal om hästar så ska jag minsann iväg på intervju för hästskötarjobb. Det hade kanske varit något? Om inget annat för att ta min hobby till en annan nivå.
 
Slutligen får jag skryta om dagens fynd på julskyltningen tillsammans med la familia. Lyckades hitta ett par utrjusiga skor i äkta skinn för 50:-, de skulle kostat 850!! Magiskt. Botaniserade på Röda korsets loppis med mamma och fann två skjortor och en ursöt topp som inte passar. Men om jag ska bli hästskötare går jag kanske ner fem kilo och kommer att komma i toppen? Dumt att inte köpa när det finns en möjlighet till lite mindre vikt i framtiden...
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: