What to do?

Många bud, jag har många i ryggen som inte tycker att jag ska ge upp, definitvt inte sluta rida och helst inte ge upp Bunnie. Min kurstränare rekomenderar naturpreparat och jag sitter och läser på.
Men min magkänsla då? Jag vill rida nu, jag vill fortsätta att utvecklas och inte dra runt på "skräp" , då kan det lika gärna vara. Jag känner inte heller att jag har lust eller råd att skaffa en ny fin häst, jag har definitivt inte ork att åka på en smäll till.
Ta föl då? Ja, jo, men vad ska jag göra längs vägen? Betala full foderstat, hovslagare, veterinär på en häst som kanske mår bäst av att bara skrittas ut? Är det rimligt? Och det där fölet kommer inte vara ridbart förrän om fyra år, ska jag då rida på ridskola fram tills dess?
Jag kanske skulle bli medryttare?
Jag kanske inte skulle rida alls?
 
Men vad gör man om man inte rider? Städar man väldigt mycket eller åker man på många resor för de pengarna man får över? Köper skor kanske. Går på gym och blir smal igen?
Blir man lycklig utan ridning? Blir man lycklig med ridning?

Kommentera här: