Nästan som julbord

När vi åt middag igår konstaterade vi att snön var väldigt opåskig och det hade lika gärna kunnat vara julbord vi åt.
 
Extremt helylle hela arrangemanget med för mycket mat och sedan sällskapsspel. Sällskapsspel är lite för mig som OS är för en elitidrottare. TP och andra frågespel är extremt prestigfulla och igår spelade vi "med andra ord". Ett väldigt simpelt spel som är riktigt roligt. Ofta låser man sig, både när man ska förklara ordet och när man ska få ordet förklarat för sig.
Problemet med att jag tar sådant på (för) stort allvar är att jag tycker att man ska följa reglerna. Det är inte så viktigt för andra. Vilket gör mig frustrerad, kanske lite för frustrerad. Så pass att jag inte klarar av att hålla tyst. Och medan jag tar upp det jag nu behöver ta upp känner jag mig som ett rikspucko "det är ju bara ett spel".
OS är också ett spel, Olympiska spel...
 
Idag har äntligen vädret kammat sig. Så jag har både tvättat bil och alla fönster på huset. Bilen var kanske ingen hit då vattnet frös på bilen medan jag tvättade den... Men Fönsterna går äntligen att se ut igen. Har även njutit i solen på trappan till hundgården med en öl i handen. Årets första trädgårdsöl. Promenerat hundar och ridit ut Pilgrim. Tyvärr kom jag inte in i skogen, igenbommat. Hopppas bara det är något tillfälligt.
Pilgrim var helt bananas, rädd för precis allt och lite till. Taktade hela tiden med. Inte förrän jag var på väg hem och han fortfarande taktade slog det mig att han kanske är pigg, så det är därför han var så på tårna. Eftersom han är så tillmötesgående och inte vill dra iväg för att han är pigg så reflekterade jag inte riktigt över hans beteende.
Tur han inte får havre kanske.

Kommentera här: