Nu kan jag läsa igen

Idag har jag klarat av att läsa tidningen, kan nästan fokusera på datorn och tackar för det mulna vädret. Gårdagens sol var inte skonsam.
Efter en blomsterpinn incident i måndags blev jag iväg skickad till Malmö och deras ögonklinik. Efter lite mer än två timmars väntan fick jag komma in till en läkare som plockade ut lite pinnrester ur mitt ögat. Konstaterade att där var en reva i hornhinnan och att jag skulle inte alls ha några problem att jobba som igår. Fick även utskrivet antibiotika som skulle droppas fyra gånger/dag i ögat i fyra dagar.

Efter en orolig natt med ett ontigt öga vaknade jag upp med en oförbättrad syn. Dvs oöppningsbart vänsteröga och ett högeröga som inte alls ville användas solo. Bara att ringa och sjuka sig. Som tur är kan jag sova mycket. Så dagen lyckades jag fördriva med två timmars tupplurar och några pauser för medicinering och jämrande. Trots stängda ögon var solen outhärdlig.

Lyckades även färdigställa städningen jag påbörjat på måndagen inför visning av huset. Det verkar som att där finns flera intressenter nu vilket är bra!

Ikväll ska vi titta på det här .
1 Bunny:

skriven

Stackars lilla öga :(.

Men ska ni verkligen bo på ett ställe som heter "Klagstorp"

2 tanja:

skriven

Hur gick det? Motsvarade det förväntningarna?

Kommentera här: