Tre landskap, en helg

Efter lite inspiration av det fina vädret bestämde vi oss för att ta bilen till Blekinge för att hälsa på storasyster Madde. En hjärnskakad (hästar är onda) glad syster dök upp en timme efter vi kommit dit och då började jag steka pannkakor till oss alla. Med hästar som tittade in genom köksfönstert, nygräddade pannkakor och en massa skratt kändes livet ganska bra. Att vara uppe hos Madde är som att gå några steg tillbaka i tiden, det är lantlig skogsidyll när den är som bäst.
Lite senare mot kvällen åkte jag och farbror till betet där bla Maddes "lilla" ardenner Lilly står. Vi tränsade denna klump och gav oss iväg båda två på en tur i kvällssolen. Man vaggade fram ganska tryggt på den här breda madamen fastän hon tyckte att det var lite knepigt när Martin hoppade upp bakom mig.
Sista biten fick han rida själv, allt för att indoktrinera honom så mycket som möjligt. Häst ska vi ha, på ett eller annat vis. Madde föreslog ett föl på Lilly med en nordsvensk som pappa. Inte en helt tokig kombination även om båda syster och farbror drömde sig iväg mot Shirehästens värld.

(ser ut som att man plockat dem båda från 1800-talet)

Vi är nyss hemkomna, på vägen hem hälsade vi på nästa syster för att sen möta upp en snubbe som gräver avlopp. Vi har räknat lite priser och jag är alldeles slut i huvudet. Det väldigt många hjul som snurrar och man kan inte bli annat än trött. Men det är kul. Fast ibland tänker jag att det bara hade varit mycket enklare att bo kvar där vi bor nu och hyra in en häst på ridskolan.

Kommentera här: