Den där listan

Fick jag gjort allt jag skulle under min ledighet?
Nja inte riktigt, vi spårade iväg lite och åkte på biljakt i lördags vilket tog större delen av dagen i anspråk. Vi fick inte med oss någon bil heller utan jag är snarare mer säker på att jag måste skaffe BE. Vilket i princip känns omöjligt.
 
  • Flytta saker i carporten för att tömma ur boxar från betongsäckar mm (stallet är tydligen förråd) /Klar
  • Högtryckstvätta stallet/ Klar
  • Måla skjutdörr/ Klar
  • Måla i bitmärken på ytterdörrar/ Klar
  • Kladda på antibit i vindskjul och på dörrar / Nope
  • Lyfta upp markarmeringsmattor/ Påbörjade, men de är så tunga så vi måste vara två
  • Hyra in en grävmaskin (okej den här är väl lite tveksam, men jag känner att det är ett måste, helst igår.) / Ingen svarade på mina förfrågningar
  • Röja undan ved från vår blivande gårdsplan (behöver någon ved? Hojta!) / Nope, tidsbrist och mansbrist
  • Slutföra transportrenoveringen och se till att lasta den där tjocka hästen och åka ut och bada med henne i Snogeholm. / Delvis, det mesta är klart förutom några sprintar, bojs bommar är lite dumma i huvudet. Elen har dessutom ballat ur. Fick iaf lasttränat igår...
Har även påbörjat en svart bröstvägg i spolspiltan, så håller det sig lite fräschare och så har jag bestämt mig för att bättra på färgen i boxarna för att fräscha upp det lite. Kanske måla mörk bröstvägg där med. Får se hur ambitiös jag känner mig.
 
 
Lite tvätt och färg gör en del. Borde ha lagat lite hål i dörren med, men en annan dag..
 
1 Katarina:

skriven

Bra jobbat ändå, listan var ju minst sagt något ambitiös.. och det räcker inte med B96? Det tog jag förra hösten, varken dödsdyrt eller för svårt :)

Svar: Jag tycker liksom att teorin är det lätta, är fullkomligt livrädd för att köra upp med släp.
dooh

2 Imma:

skriven

Men asså grymt jobbat ju!

Svar: Som fan :P
dooh

3 Katarina:

skriven

Jag tog en körlektion (det var krav om jag ville hyra bil med släp till uppkörningen) och det tog bort den värsta nervositeten för mig. Körskoleläraren sa typ "hem och öva backning, sen fixar du det här" och det gjorde jag :) höggravid också så jag fick stå på knä för att koppla på släpet då jag inte kunde böja mig ner, haha

Kommentera här: