Bilar

Igår testade jag dressyrsadeln på Yolo igen efter många månader i hoppsadel, verkade fungera fint både på ridbanan i halv storm och på den långa skritturen vi tog med grannarna och Gill. Först var det som att sätta sig i något obekvämt och besvärligt, en kvart senare så var sadeln en del av mig. Det är en underbar sadel. Synd bara att min häst är formad som en pilatesboll så hela ridturen går ut på att balansera sadeln ovanpå den där runda ryggen.

Försöker dessutom att rida centrerat vilket innebär att man inte får sitta på ”lilla” gumpen utan lägga vikten i insida lår, hur lätt är det på en pilatesboll? Ja men då så. Behöver jag säga att jag ofta har träningsvärk insida lår/ljumskar nuförtiden?

 Well, bra ridtur i småkylig höstkänsla igår. Men när jag kom hem hittade jag min bil upphissad i garaget, tydligen är styrservon paj. Men vad kul! Så nu är ju frågan om jag ska ”panik”köpa en bil eller försöka hanka mig runt med lånebil ett tag.

Det var någon mening med att vi tittade på bil förra helgen. Tyvärr slog vi inte till och bytte in ”min” bil då.

Kommentera här: