Snabb vecka

För första gången på hela sommaren har en jobbvecka gått fort, varför? För att jag äntligen haft arbetsuppgifter... Vilken skillnad det gör att ha något att göra om dagarna. Kan det vara så att det här vikariatet kommer att ta ta slut lagom tills arbetet blir lite stimulerande?
 
Trots att arbetsveckan är snabb så är fritiden låååångsaaaam. Vad gör folk utan djur och gård om dagarna? Det enda vettiga vore att motionera och det mycket. Och ja jag motionerar, men det är inte mycket och är en kort blandning av jogg och gång. Ibland. Om jag inte råkar sova bort hela kvällen. För sover bort tiden gör jag med, "powernaps" på flera timmar som lämnar min kropp matt och mitt huvud grumligt och gör att jag inte kan somna när det är dags att sova på riktigt.
 
Men jag läser ju en hel del den här sommaren, mest har det blivit dåliga romaner av Norah Roberts, det är själsdödande men är ändå bättre än TV och Facebookscroll. Hennes romaner skaver dock en hel del när det kommer till spelet mellan man, kvinna och sex. Ja framfrallt där man så smått glorifierar våldtäktstendenser, där " det förbjudna" kittlar och drar i den starka men ändock ack så svaga kvinnan. Hur ska hon kunna värja sig mot mannens fysiska styrka och hans åtrå som pulserar igenom honom och förpassar allt vett och sans till soptunnan. 
Hela den här bilden är lite läskig, den försvarar övergrepp och normaliserar att kvinnor är offer i sängen. Även om de med all sin list frestar och lurar mannen så vill hon i slutändan ändå bli tagen med mer eller mindre våld. Det är hett.
 
Jag har även  läst ett par böcker om hedersförtryck och kulturer där kvinnor inte är värda ett öre och inte har ett jota att säga till om. Lite balans i allt det där tantsnusket som jag som fri kvinna kan ägna min fritid åt.
 
Så kan man också fundera över oskuld såsom min idol Malin gör... Som ett litet tillägg i diskussionen jag har med mig själv.
 
Det här ska jag göra i helgen, blev inte riktigt färdig förra helgen... ack så roligt
 
 

Kommentera här: