1a dagen på semestern

Hemma igen från semester och tillbaka igen i Blekinge för min sista vecka på sjukhuset.... 
Vi har haft fyra härliga dagar om än bitvis ansträngande, ibland fysiskt och ibland mentalt pga leda, orka sitta i bilköer liksom? Fick dock luftat ur mitt system igår när jag kom hem, genom att galoppera på stubben med Yolo.
 
Rufstufs
 
Första semesterdagen var väl mer en semesterkväll, jag jobbade halvdag och körde sedan hem i full rulle för att bara byta förare till bilen (jag är kartläsare och Patrik är chaufför, vilket han gärna klagar på i slutet av semestern, fast jag har erbjudit mig att köra flertalet gånger, men han vill nog inte ta ansvaret för kartläsningen) och sedan åka vidare till Danmark. Vår först etapp var cirka två timmar bort, bitvis i rusningstrafik, motorvägarna kring Köpenhamn är ganska fullsmockade klockan 16 på eftermiddagen. Men vi hittade till nordliga själland och den lilla hamnen i Nyköping-Själland, där hade vi bokat ett enkelt boende i vad man kan kalla en campingstuga. Patrik hade fixat värsta matsäcken så istället för middag åt vi tunnbrödsrullar och sen gav vi oss ut på en liten stads och landsbyggdsvandring. Blev en ganska lång runda i en stendöd stad och vacker natur.
 
Små svarta stugor, utrustade med en kyl, lampa, litet bord med två stolar och två sängar. Väggarna som var klädda med lackad OSB-skivor andades bastu.
 
När vi var tillbaka i stugan för kvällen började det välla in ungdomar som skulle ha strandfest en bit bort, inte utan att jag blev lite avundsjuk. Det är ju ändå något speciellt när man samlas så många med hög musik, hav, öl och all den där förväntan kring om man skall hitta sommarens sista men kanske största kärlek. Kanske var detta sista festen för sommarlovet? Men eftersom vi är pensionärer och myggen var direkt odrägliga somnade jag med gott samvete innan 22 och vaknade dagen efter en stund efter 6....
 
Morgonstund har guld i mund

Kommentera här: