Shoppa

När det nu närmar sig stallsäsong på riktigt för första gången på tre år så är det mycket som ska klaffa. I helgen fick jag in vatten till sadelkammare och utkastare till bevattningskaret på utsidan och utkastare till gavelväggen där vi nästa år (?) ska bygga växthus. Dörrar och fönster är fortfarande inte klara och där är lite småfix kvar på mellanväggarna. I övrigt är stallet helt beboligt och vi börjar gå in på detaljnivå. Igår klickade jag hem lite hinkhållare, täckshängare och annat kul. Fyndade dessutom en sadelbock på en facebookloppis och när den skulle hämtas i Malmö så passade vi på att handla ytterbelysning, saltstenshållare (som jag glömt att klicka hem) och brandsläckare. För brandsläckare måste man ha i ett stall.
 
 
Fiffiga täckehängare där flera täcken kan hänga på samma galge, ganska dyr, men tror att det är värt det i långa loppet.
 
Jag räknar två veckor till innan insläpp av hästar, betet är frodigt och vädret milt så det finns ingen anledning att stalla in. Så till helgen ska vi ta tag i utemiljön. Hårdgöra vid lösdrift och baksida stall. Förbereda för höstens skyfall och rusk för att minimera leriga ben. Två lass med sten kommer därför i veckan och markduk är redan hemköpt. Dyra tråkiga poster, men jag kan väl ändå känna någon ro i att snart så kommer utgiftsströmmen lugna ner sig lite. Bara någon månad till...
 
Förresten så red jag ut Yolo i söndags igen. Alltså den hästen! Trivs nog bäst i täten och är bara helt fantastiskt snäll. Idag ska jag försöka löshoppa henne och Gill innan jag ska iväg på kvällsmöte. Har stängslat in en hage med ridbanemått så då öppnar det upp för löshoppning utan töm.
 
 

Kommentera här: