Oklart

windy efter regnig promenad igår, såg ut som jag kände mig i måndags.....

Jag hade lite ont i hjärtat när jag vaknade i Måndags, inte bara för att det blev en sen söndag och att jag blev väckt av en journalist halv ett på natten. Men miljöpartiet som helhet har gjort ett riktigt dåligt val och SD gick framåt, det sistnämnda känns värst. Tyvärr inte helt oväntat någon av sakerna och om man ska vara positiv så gick inte SD fram så mycket som jag befarat och MP-Ystad gjorde ett bättre val än många andra kommuner, där man tom åkt ut. Så att vi förlorade en plats i kommunfullmäktige ska idag inte ses som en katastrof även om det kändes lite så.
 
Nu väntar en oklar tid, riksdag, region och kommunala styren är på inget vis självklara. Mycket kohandel kommer det bli och på de flesta ställen är det fokus på att helt enkelt hålla SD utanför. När jag pratar med SD-are om valet så tycker de att det är orättvist att de inte får vara med och leka. Men när man röstyar på ett parti med så usla värderinga och när man själv är en sådan person som regelbundet kläcker ur sig främlingsfientliga saker så får man nog finna sig i att över 80% av Sveriges befolkning delar inte deras sunkiga värderingar. Även om de nu skriker valfusk och kommer med diverse löjeväckande konspirationsteori. Behöver jag säga att jag blir trött? Och arg, arg så in i baljan över att de är sådana odemokratiska människor samlar ihop sig och kallar det demokrati. Även Hitler var demokratiskt framröstad en gång.
 
Igår mådde jag lite bättre, tog ut Gill och Yolo på blåsig hösttur. Yolo med mycket handbroms och Gill med massor av gas. Tror nog Yolo är lite hovöm så att det är därför hon inte är helt pepp på att följa emd ut som handhäst. Vi fick ett skräckmöte med barn på cykel också... Där visade sig Gill från sin sämsta sida, inget jävla stöd där inte.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: