Inte perfekt

Tre av fyra kvällar har spenderats med politiska möten. Det betyder att jag hinner landa hemma ca 2 timmar efter jobbet och sedan åker jag iväg igen för att vara hemma mellan åtta och nio. Sena middagar, lite tid för hem till gården och dåligt engagemang i hästarna. Hästarna har egentligen mest tittats över, även om Gill fick en väldigt oengeagerad barbackatur igår, istället har jag släckt lite "Hagbränder". Fixat lite ny tråd på något ställe och hägnat bort ekar i sommarhagen. Har ett par ekar som står utanför hagen men där kronan går in i hagen. Insåg igår att ekolollon var ett favoritsnacks för hästarna trots rejält med gräs. Och då ek och ekoloon är gifitigt fick jag slänga upp lite provosoriska stängsel för att skärma av. Lite tröttsamt med sådana projekt...
 
Dessutom blev inte vattnet så bra i sadelkammaren. Grymt dåligt tryck och det går knappt att fylla på med slang ut i sommarhagen eftersom det är så långt avstånd. Förhoppningsvis kommer det att fungera bättre när vi har vattenhon med flottör som är direkt anslutning till stallet, men tveksamt hur det kommer att bli med tryck för att spola av hästar.  Vattnet är det stora problemet på gården. Egen brun med "smutsigt" vatten, mycket järn och kalk, dålig vattennivå och med det dåligt vattentryck. Dessutom inte helt hundra kopplingslösningar skulle jag tro, men det är rena spekulationer från min sida.
 
 
 

Kommentera här: