Det går ju ändå framåt

Jag sitter just nu i ett läge där jag får ta del av de innersta besluten kring Ystads utveckling, jag får på nära håll följa något som kan påverka människor hundra år framåt. Vilka belsut som än kommer att tas så kommer de att ha stor betydelse. Jag vet var jag står i frågorna och det är kanske inte enbart gröna ståndpunkter utan mer ur ett långsiktigt perspektiv och för att förvalta dagens skattepngar på bästa möjliga vis.
 
Vad som förvånar mig mest är att det finns stora etablerade partier som ser förbi det långsiktiga utan endast fokuserar på dagens politiska spel. Det är för mig beklämmande och gör mig ännu säkrare i min övertygelse kring samarbete med andra partier än mitt eget. Vi måste i första hand se till kommunens bästa och framtiden för kommande generationer. 
 
Så just nu är politiken som värst men också i ett av sina mest intressanta skeden för min del. Tänk att lilla jag får vara med här och diskutera framtiden....
1 TANJA:

skriven

Härlig läsning, så glad jag blir, kämpa framåt!

Kommentera här: