På töm och lite lite regn

Minsta lilla regndroppe som kommer så kastar sig mina hästar ner i marken och rullar sig, de ser därför ut som dammmonster just nu. För idag kom det nog en riktig skur när jag var iväg i skogen och sprang och besökte matmarknaden i Ystad. Bilen blev däremot lite mindre dammig vilket var behövligt!
 
Innan jag åkte till Ystad tog jag ut Yolo med tömkörningsutrustningen, förutom att jag är lite skeptisk till hur rent hon går så lyckades jag för första gången tömköra på riktigt ensam. Det var varmt, där var jobbiga hästflugor som bet mig och Yolo och hon ville absolut inte fatta från början. Men jag var lite tuffare och snabbare idag och till slut gick det riktigt fint. Men det är nog läge att åka in till veterinären för en allmän hälsocheck, tandkoll och vaccination. Ska försöka boka in det den veckan jag är ledig någon strödag.
 
Igår var jag och tränade WE på Gill, mycket som fungerade sådär men för första gången någonsin fick jag till tre tunnor med snygga övergångar och med henne ordentligt på rumpan. Häftigt! Imorgon ska jag rida igenom WE-programmet och på lördag startar vi LA. Sen har Gill en mysmånad med medryttaren och enstaka pass för mig, så det blir nog bra!
 
Dagens fynd en moccmaster för 500:- på annons, vår gamla i bakgrunden har verkligen gjort sitt efter 8(?) år vi har väldigt järnigt och kalkigt vatten här så de senaste tre åren har inte varit så snälla mot den.
 
Låsdetalj... Patrik har fixat skydd så att låset inte ska gnaga av färg. Lovely!

Kommentera här: