Löpning

Jag vann ju ett startbevis till Wallanderloppet igår, valfri sträcka. Jag hade att välja på 6km och 3,8km och inleddningsvis tänkte jag att 6 km skulle bli bra. Men när jag insåg att den starten gick först 20.30 och att jag skulle vänta på Patrik på skyttet från 17 fram tills start så änrade jag planen. Blev istället ca 4,5km i sandskogen för att sen ta korta loppet inne i stan. Taktiskt bra drag då det var riktigt kyligt vid start, regn (!!) och mulet gjorde att jag behöll jackan på. Taktiskt dåligt drag, efter en km så var jag ohyggligt varm, men det var bara att bita ihop. Den här sommaren har jag lyckats springa ca ett pass per vecka, ibland två. Alla har varit dåliga intervallpass, dvs, jag har tyckt att det varit så varmt att jag sprungit en bit och gått en bit. Det märks när man ska springa sammanhängande och det bådar inte gott inför nästa veckas start på 9km...
 
Kunde spurta friskt in i mål och kom helt plötsligt på hur mycket jag gillar lopp, att jag inte gör det oftare? Det beror helt enkelt på att det ändå kostar pengar och det är pengar jag hellre lägger på häst (även om jag omvärderar detta ibland.)
 
Klämde loppet på 21.26 min och det känns faktiskt riktigt bra för mig. Kom på plats 28 av 60 starter, rimligt!
 
Vann dessutom på mitt startnummer, dubbellycka! Två termomuggar...
 
 
 
 

Kommentera här: