Imorgon får vi el!

Som sagt full snurr på livet, i lördags fixade jag med mammas 70-års fest hela dagen med hjälp av systerdotter. En härlig buffé arbetades ihop med i huvudsak vegetariska tillbehör där köttet fick spela en biroll. Som en liten twist serverade jag slät skaldjurssoppa, tillverkad på kräft och räkskal som jag tiggde till mig på skytteföreningens kräftskiva. Att koka soppa på skal är det billigaste, smartaste och godaste du kan göra. Nu serverade vi det i glas som förrätt, folk fick själva hälla från kannor. Ska man servera det lite mer matigt kan soppan piffas till med lite räkor och eller kräftstjärtar. Förutom all mat som skulle fixas så skulle det minglas och dansas, åh vad jag saknar att gå på fest! Jag vill dansa oftare!! Så kvällen tog slut allt för fort och jag var ändå Helt slut dagen efter.
 
Idag har skolorna börjat i Skurup så mat ska lagas på riktigt nu, lite smårörigt och lite omotiverat från min sida. Jag är ganska splittrad just nu med allt vad det innebär med politik och stalllbygge. Efter jobbet idag gjorde jag en intervju för SVT så har vi lite otur dyker jag upp i tv med. Mycket mer obekvämt än alla tidnings-intervjuer jag har gjort. Det här är verkligen nyttig träning för mig, men det är väldigt läskigt att representera något som är större än en själv. Tala utifrån mig och mina åsikter är inga problem, men allt bör vara förankrat på partinivå och jag ska ju försöka göra MP-Ystad rättvisa med alla dess fantastiska aktiva eldsjälar.
 
Förresten så får jag el i stallet imorgon.. har jag nämnt det innan? Och så ska jag kampanja på stationen på morgonen och sen gå på kommunstyrelsemöte och så är Gill halt. Så att, tur att hem till gården har börjat igen så att jag kan få lite meditationstid!