Framsteg

Vädret har svalnat av betydligt och med en hel kväll för mig själv kom jag mig äntligen fär att plocka ut Yolo igen efter mer än en veckas hagvila. Tänkte att det var dags att tömköra igen och se på fan. Hästen fattar! Det är helt underbart när höger och vänster börjar att sitta och när halterna i princip är klockrena. Ja förutom att hon då tittar bak för att se vad jag pysslar med, men benen står still.
 
Försökte mig på att tömköra lite över upphöjda bommar, lite överkurs då vi inte är helt styrbara. Hon lyckades dessutom trassla in sig i bommarna en av gången, ingen hopphäst det där. Imorgon eller övermorgon ska jag hoppa upp igen på henne och förhoppningsvis skritta mer än fem steg. Kanske dags att börja på tillvänjning av bett med?
 
Idag fick vi upp sadelhängare (Patrik hade visst semester en vecka till, det kom som en överraskning för honom...), vi har smällt upp 12 st, två till varje box. De översta får dock ses som extra-extra. Dvs för selar eller sadlar som används mycket sällan!
Alla dessa hängare har jag samlat på mig de senaste åren, fyndade senast för en månad sedan 4-5 st till bra pris. Blir billigare så helt enkelt...
 

Kommentera här: