Ännu ett år

2017 är året som till mångt och mycket kom att likna 2014 , jag har i år provat flera olika jobb och grubblat en hel del på vad som ska bli av mig. När examen var gjord så stod jag medd jobb både som kvalitetsansvarig i korvfabriken och som maskinoperatör i mjölkfabriken. Men inte många månader senare blev jag arbetsledare på labb, en hel vecka varade det. (Påminner allt för mycket om Buhresincidenten) Och nu sitter jag här som anställd på Ystad Saltsjöbad och jag har faktiskt ingen aning om var det kommer att sluta.
 
I år har jag ridit mindre än vad jag brukar, men tävlat mer än någonsin. Skramlat ihop ett par starter i WE och en i dressyr. Vunnit en klass och gått upp en klass. inte illa för en bregotthäst! 2018 kommer Yolo att ridas in så smått och Gill ska fortsätta att träna WE tänker jag, kanske finurlar jag lite på en betäckning...
 
 
Stallbygget har kommit att ta upp den mesta av tiden och de mesta av pengarna, det är ju inte på något vis klart men det är inom räckhåll och jag fortsätter att förundras över mannen jag lever med. Han är banne mig helt jäkla otrolig!
 
 
2017 var dessutom året som jag besökte Milano på en fantastisk smakresa med klassen, jag har verkligen tur som får leva ett sådan privligerat liv.
 
2014 var året jag gick in i politiken och 2017 kommer vara året jag gick ur. Jag kommer inte att ta det vidare nästa år utav många olika anledningar. Men främst för att den tid jag har att fördela ska läggas på arbete och hästar, så får det bli.
 
2017 Var jag dessutom i mitt livs form och lyckades ta mig runt Göteborgsvarvet på godkänd tid. Sedan kom stallbygge och jobbbekymmer i vägen och nu har jag helt tappat sugen. Men jag ska defintivt ta tag i löpningen igen, den är  bra för mig och ibland är den till och med riktigt kul!
Gott Nytt år!

Kommentera här: