Mätt och trätt

Man kan inte ha det mycket bättre än jag har det. Igår hade jag bror, Imma och Algot här på middag, Imma hade fixat en bukettblommor till mig. Det var innan jag berättade om att jag (äntligen) fått en bukett av Patrik, så hon kände att det kanske inte var så fantastiskt ändå med hennes gest. Men se det tycker jag nog det är ändå. På en helg har jag fått två buketter blommor av favoritmänniskor och utan någon som helst anledning. Det tycker jag är lyxigt!
 
Middagen igår blev supertrevlig och god, för vem kan misslyckas med fläskfilé i vitlöksås? Freestylade dessutom med kladdig choklad"muffins", ingefära och citronkokta päron med en klick vanilj créme fraiche till dessert. Roligt och lite annorlunda!
 
Eftersom jag var sådär överdrivet aktiv igår så har jag mest slappat idag. Storstädat bil ut och invändigt, lagt ut den på annons och sedan bara chillat. Imma var ridsugen idag med så det blev en lång runda i skogen, vilka ridvägar jag har även på andra hållet! Tyvärr kändes inte Pilgrim fräsch. Såg sen när jag kom hem att han antagligen fått en smäll på halsen, så det kan ju vara det som påverkade. Gill däremot var hur fräsch som helst och efter att ha känt på Imma igår så tyckte hon att det var lämpligt att bjuda henne på en liten galopp idag. Söta lilla häst.
Ingen skada skedd och vi kom allihopa hem i ett stycke.
 
Nu väntar dusch och sen soffa, fem dagar sedan är det dags att rulla till Ullared med syster yster och systerdöttrar!! Semester;)
 
Duckface, den alltid så trendiga Imma....
 
 
1 Imma:

skriven

Det är tur vi har dig Maulin :D

Kommentera här: