Jobb

Jag har de senaste veckorna varit inne i en rekryteringsprocess för att jobba som sektionschef för äldreomsorgens måltider i en stor kommun. Ett jobb som är helt i den riktning var jag vill gå, även om just denna tjänst hade varit mer mot personalhållet och mindre med livsmedelsfokus, även om det alltid är en stor del när man jobbar med kost. Det har dock funnits två betänkligheter för mig i processen, den ena är pendlingen på ca 5 mil och med pendligen bristen på tid. Dvs hur skulle jag kunna hinna jobba heltid med ett krävande jobb, sköta stall OCH vara politiskt aktiv utan att gå in i väggen?
 
Efter två intervjuer, ett personlighetstest och utvärdering utav detsamma så stod det mellan mig och en annan. Jag fick beskedet idag att jag inte fick jobbet, framförallt pga bristande erfarenhet. Vilket alltid är lite bittert för att det här var ett sådant jobb som skulle ge mig erfarenhet. Men framförallt var det skönt, en lättnad att inte binda upp mig och att inte hamna i en position där jag skulle kunna misslyckas. För det är inte helt obekant för mig att känna tvivel på min egen kompetens.
 
Så för min del så är jag tacksam för chansen och lättad över att de fann den andra sökanden mer lämplig, så slipper jag vända ut och in på mig för att hinna med allt. 
 
Så nu får jag väl fortsätta att kocka i lugn och ro och så kan jag kanske utveckla stallbiten mer. Imorgon ska jag iaf prata med LRF för att få lite tips på hur jag ska driva verkamheten på rätt sett utifrån det ekonomiska perspektivet.

Kommentera här: