Working Equitation

Årets första LA och årets första tävling med alla tre moment är avklarad. Vi (jag) var som sagt rejält pepp och efter dressyren var jag så otroligt nöjd med Gill. Visst kunde jag ridit lite bättre vägar och bakdelsvändningen kunde varit bättre. Men i övrigt en grym insats av min lilla bregottis. Kan därför inte låta bli att bli liteee besviken över procenten på 64% samtidigt är det mer än godkänt så det är ju inget att hänga läpp över. Speciellt inte med tanke på att det ändå var ganska varmt.
 
 
Som vanligt i WE blir det ganska lång väntetid där man både hinner luncha, fika lite, promenera häst, beta häst och göra iordning häst och rida fram för tidigt. Men slutligen fick vi starta. Banan var tämligen snäll men vid det här laget började Gill att kännas lite seg. En av de större svårigheterna var det sprättiga gruset, småsten som gjorde ljud i hinderna och får min småkänsliag dam att rycka till både en och tre gånger. Men överlag en väldigt samlad ritt där bla grinden genomfördes felfritt. Enkelslalomen brukar vara lätt, men som sagt lite seg i kroppen vid det här laget så alla möjliga steg blandades in. 68% känns faktiskt ganska vasst och näst bäst i vår klass.
 
 
 
Vi avslutade med en tight speed i blandade gångarter, men att ta tex två tunnor i trav lönar sig för oss. Grym tid och snabbast i klassen och tredje snabbast för dagen och då hade ändå de andra inte sidepass med i sina program i speed. Hade vi bara kunnat låta bli att kasta ur lansen ur tunnan så hade vi varit 30 sek snabbare...
Så i totalen landade vi som tvåa, framförallt är jag nöjd över hennes stadighet i dressyren! Härligt med alla framsteg som gjorts under de korta perioder vi varit igång och tränat på riktigt.
 
 

Kommentera här: