Kommunstyrelse, ponnyridning och slöhäst

Värmen håller i sig ocg markerna bara skriker efter regn, jag vet att det är dumt att be om det, men det behövs verkligen! Höskördarna har redan startats och midsommarblommorna blommar och egentligen är jag bara dum som inte åker och badar i havet när nu vädret är som det är!
 
Igår deltog jag i mitt första Kommunstyrelsemöte, det är mest sitta och lyssna och sedan göra lite inspel när något är oklart eller så. Igår var så klart allt oklart, men utav helt andra anledningar så jag var helt enkelt tyst. Blev officiellt vald till en post i kommunstyrelsen arbetsutskott och är ju sedan förra veckan ersättare i kommunstyrelsen. Efter mötet intervjuade Skånska dagbladet mig, det blev en fin artikel med en riktigt bra bild! I papperskopian hade han dock skrivit mitt efternamn fel, trots att jag påpekat det när jag korrläste artikeln...
Min förmiddag var därför ganska intensiv igår och det blev inte lugnare på eftermiddagen då jag tog med mig Gill och Scott till syrrans skola för ponnyridning. Det har vi gjort några år nu och hästarna är väldigt uppskattade och jag blir alltid lika imponerad över hur stabila de är i sådana sammanhang. När jag kom hem vid 18 så åt vi en macka och sedan åktte vi och köpte en slåtter och tittade på borsans elbil. Fin liten sak, jag är så avundsjuk! Hade min käresta bara kunnat lägga ner sin skrotbilsfascination så hade kanske även vi kunnat ha en sådan...
Bild från Artikel
 
Idag har det varit jobb som vanligt och sen var det uteritt på med Yolo som handhäst på schemat. Gill har en mellanvecka efter tävlingen, dvs medryttarridning och skrittarbete typ. När det dessutom är så varmt som det är nu passar det bra med lite lugn ridning på eftermiddagen. (Hade tänkt springa på kvällen i sandskogen). Min grundtanke var att det var en bra plan att ta med Yolo när det var varmt utan medhjälpare eftersom hon inte skulle kunna ställa till allt för mycket bersvär. Det visade sig att det skulle bli besvär på annat håll än jag tänkt. Hon gick med handbromsen i hela rundan. Och den satte sig bara hårdare och hårdare. Helt jäkla omöjligt att få igång henne förutom en liten bit inne i ett skogsparti, men grusvägarna var vidriga. Så jag var arg som ett bi när jag kom hem, eftersom Yolo sackade och Gill kände min frustration blev hon också frustrerade och höll på att småresa sig ibland. Muppdjur! Så lugn igår och så känslig idag.
 
Frågan jag ställer mig är om Yolo är halt, bara brunstar, är trögfattad, lat eller bara för varm? Eller någon kombo? Helt immun på smackningar eller drag. Hon kunde inte bry sig mindre om att Gill travade utan det vara bara riktigt långsam skritt som dög för damen. Det här bådar inte gott för framtiden!
 
Eftersom jag nu blev så frustrerad och ridturen tog dubbelt så lång tid som jag tänkt så ställde jag in kvällens sällskapande och springande i sandskogen. Så var det med det....
 
 

Kommentera här: