Kampanja

En av de största nackdelarna med min kandidatur tillkommunfullmäktige och den där första platsen jag fått är att jag måste på något vis vara ett ansikte utåt. Detta innebär således att det är önskvärt att jag deltar i kampanjarbete såsom det i lördags när vi delade ut flygblad kring vår cykelpolitik. Eller när jag mötte SFI-studenter på forum Ystad för två veckor sedan. Det är inte det att jag är folkskygg som stör mest utan det är den där känslan av att pracka på andra människor något de inte önskar. Jag är själv så fruktansvärt avigt inställd till gatuförsäljare osv och vill på inget vi utsätta andra människor för det obehaget.
 
Nu är vi ganska snälla och kastar oss inte över människor, det enda som krävdes av mig var att jag skulle le. Lättare sagt än gjort, jag log så naturligt att en partikamrat höll på att börja gråta för att hon skrattade så mycket åt mina försök.  Så med andra ord gjorde sällskapet det hela lite mer lättsmält. 
 
Något som inte är så lättsmält är att NMR visade sina fula ansikten i Ystad igår. Ett stort gäng på ca 15 pers, med fanor och full svart klädsel. Charmiga grabbar... De tyckte väl att det var läge att propagera för sin sak när det ändå var cruising i stan! Örk
 
 
 

Kommentera här: