Söndag

Den här fakking snön som dök upp, vad är det med den? Sjukt taggad efter att ha tränat för ny tränare i Torsdags med Gill och sen "pang" snöstorm och 20 m/s i byarna. Så varken i fredags eller igår fick jag ridit, igår var jag glad över att jag ens fick höransonerna att stanna kvar i närheten av hästarna och då la jag det ändå inne i lösdriften.
 
Idag hade det dock lugnat sig fint så vi gav oss ut på bitvis isiga vägar, mestadels snöfria så det var okej. Fick med mig att få lite mer snurr i traven, den är svår när lilla hästen känns gammal och jag inte vill lägga för mycket press. Men vi gjorde enligt ordination och med friska vindar, läskiga snöhögar och lite vår pigghet vart där överhuvudtaget ingen ordning i leden under vår lilla tur... Det är trist att man ska behöva rida på ridbana för att komma till stabilt arbete, men hon är verkligen överallt i huvudet när vi rider ut och ska göra något vettigt. Ska vi bara lalla är det inga problem alls.
 
Ikväll har jag även kört lite pilates, väldigt behagligt söndagsnöje även om det tar emot att åka iväg på det. Nu rundar vi av med fruktsallad och sen är det en ny vecka....
 
 

Kommentera här: