Äsch då

Igår gjorde vi något vid stallet på riktigt för första gången på 1½ månad ungefär. Det har varit ett långt uppehåll och det känns lite stressande eftersom vi ändå har sadelkammare, spolspilta, el, mellanväggar, dörrar och puts av utsida kvar innan inflytt. Och så måste jag såklart måla lite. Dessutom är där massor av markarbete som ska fixas och helst hade jag sett att min kära sambo flyttade lite bilrvrak så att vi kunde ha representabel gårdsplan om vi nu ska hyra ut boxar. Vissa dagar tänker jag att det bara vore enklare att ge upp allt eftersom mycket hänger på hans goda vilja, att be honom göra sig av med skrot är lättare sagt än gjort!
 
Den sista murningen, lagom arbetsbörda efter en studentfest kan vi nog båda säga : :D
 
 
Något som också kan vara lättare sagt än gjort är att lasta häst. Efter förra veckans succe så totalväggrade hon idag och vi hade en lång kamp. Jag tror att vi höll på en mycket frustrerande timme innan hon slutligen fann sig i att det var i transporten man ska vara om inte matte ska vara överdrivet störig. Så fort hon var på rätt håll och på väg in gav jag henne en paus. Och när hon väl var helt inne fick hon i lugn och ro äta lite mat och fundera över livet utan att jag stängde bakom henne.
 
Gill och jag har varit och lämnat hennes sadel för omstoppning, först red vi ett kort pass i sadelmakarens padock (hade lite oflyt med en lerinpackad häst så kom dit lite senare än tänkt). Men å andra sidan gick hon så trevligt att jag var fullt nöjd med den kortisen.

Kommentera här: