Snabbast vinner... inte

Hur ska jag sammanfatta dagen? Kass är nog det första ordet som kommer till mig. Gill kändes fin på framridningen, la inte huvudet på sned så mycket som gjort på sistonde och gjorde några bra övergångar. Men direkt när vi kommer in på dressyrbanan spänner hon till rejält för dommarbordet och trots ett par förbridningar gick det inte över i programet. Vilket bland annat resulterade i en helt väärdelös halt två meter från tänkt plats. Jag tyckte att känslan bitvis var riktigt bra med helt okej bjudning, men lite kassa övergångar och halvdanna bakdelsvändningar. Dessa går inte alls just nu och inte heller sidvärtes. Hon står emot som sören, trots helrenover kropp och sadel, men tycker att hon inte känns lika bra efter sadelomstoppningen och senaste behandlingen.
Detta fick vi 58% för, aldrig ridit på så dåliga % (i modern tid). Tuff dommare och tittig häst var ingen vinnande kombo, näst sist efter dressyren...
 
Tekniken bestod av en ganska lång bana med mycket transportsträckor men med trevliga hinder. Men även här  var hon tittig och även om genomförde hinderna så blev det hafsigt bitivis och övergångarna blev med travinslag. Saknas styrka och diciplin, men känns traggigt då det inte blir bättre. Jag är kass eller så kan hon inte bättre. Futtiga 56% fick vi ihop, under all kritik.
 
 
I speeden så drog vi järnet, inget att förlora liksom. Och vi fullkomligt briljerade, tog ringen, tappade ingen lans osv. Snabbast i stan! Men vad hjälper det när man är sämst eller näst sämst i de andra delarna. 
 
 
 
Summar summarum så hamnade vi på plats 5 av 7. Ingen höjdare alls, men rättvis bedömning om än hårdare än våra tidigare tävlingar. Kul var att mitt lilla medryttarbarn kom dit och var lite hästskötare, de är så mysiga ihop Gill och hon. Och sen i eftermiddag har jag haft fullt upp med att visa stallplatser utan ridbana. Det verkar vara attraktivt ändå tydligen. Känns ju skönt, även om jag verkligen skulle vilja ha ridbana till hösten. Men som Gill känns kanske jag ändå ska lägga ner tävlingsbiten med henne och sen satsa på Yolo fram till våren på riktigt.

Kommentera här: