Impulsköp och inre stress

För tillfället är jag en gnutta för uppkörd för att det ska vara sunt. För det första så har jag det så obehagligt lugnt på jobbet att jag nästan går i bitar, men jag kan inte riktigt låta bli att gå dit eftersom jag behöver lön. Hade jag inte behövt lön så hade jag gått hem tidigt varje dag. Inte nog med det så har Patrik semester och vi har någon sorts stomme till sadelkammare klar och för att kunna sätta upp akustikplattorna till taket där och i spolspiltan så är det bra om jag målar först. Vilket ger mig en hel del stress till eftersom att det nu hänger på mig och jag tränade häst i måndags med efterförljande huvudvärk och igår sprang jag i skogen medan Patrik sköt. Med efterföljande glassätande, bad och handling så var all tid borta. Idag var istället hovslagaren inbokad, han svor över hårda hovar. Har inte riktigt möjlighet att bada hästfötter och han förbjöd hovfett så jag vet inte riktigt hur man ska gå till väga.
\n
 
\n
Men iaf idag har jag primat spolspiltan och grundat sadelkammaren. Vi hade en del färg hemma sedan tidigare byggen men behövde köpa primer för putsen i spolspiltan  och när vi gjorde det igår hittade vi rea-färg. I grått. Jag vill ju gärna ha putsfärgade väggar inne i stallet men eftersom det inte finns några transparanta behandlingsmetoder så får det bli färg... Och vilken lycka att hitta just grå färg til halva priset, frågan är bara om det var ett överilat köp för jag hade inte gjort någon research på den . Det sparade vi dock några tusenlappar på. Tacksamt eftersom bara reglar, innertak, isolering, plast och färg har gått på nästan 15.000... 
\n
 
\n
Just det, jag är ju lite stressad över att jag ska tävla dressyr på lördag och det kändes som skit i måndags och medryttaren är här tis och tors och idag fick hon skor. Så på fredag kan vi träna igen. Kan dessutom påstå att jag hade velat göra lite mer med Yolo, men timmarna räcker inte till och det är för varmt på dagarna. Som det är nu har vi inte ätit middag innan  nio på hela sommaren känns det som.
\n
 
\n
Mitt i detta har jag halva stora hagen kvar att putsa med så att det ska finnas någon chans till återväxt om det nu eventuellt skulle komma lite regn...
\n
 
\n
\n
\n
 
\n

Kommentera här: