Slappesöndag

Patrik har varit aktiv i skytteföreningen hela helgen så min helg var planerad som så att det skulle jobbas igår och chillas idag. Eftersom vi var bortbjudna både fredag och lördag så kändes det som en oplanerad söndag var på sin plats. Det började bra med sovmorgon och tefrukost i sängen. Sedan någon gång vid elva dök grannens unge upp och jag kunde inte riktigt bli av med henne. Slutade med att jag drog med henne på ridtur. Hon fick sitta barbacka på Scott som jag hade som handhäst och sen gav vi oss iväg i snön (!!) och strålande sol. Tydligen har vi en hel vecka framför oss med minus så det är väl bara till att glädjas åt torra ben på hästarna. Inte så kul med knäliga hagar och oskodda ovar dock, aldrig kan man bli helt glad.
 
Efter att jag blivit av med ungen, som förresten tappades väldigt odramatiskt en gång under ridturen kunde jag käka lunch i lugn och ro och läsa lite bok. Sen åkte jag till tippen för att slänga mammas badkar, fick leasa in bror för att få lite avlastningshjälp... Och när jag ändå var ute och körde handlade vi och när jag lämnade av brorsan råkade jag få min treårige brorson med mig hem. Så han och jag bäddade rent i sängen, fikade, matade hästar och tittade i garaget. Vid det här laget började jag bli rätt trött och försökte lura honom till att se en film en stund, men icke. Allt väldigt givande tydligen eftersom han inte ville hem. =P
 
Jaja, läskigt social helg med andra ord, vi avslutar dock söndagen med tvåsamhet, hemlagade burgare och film tänker jag. 
Förra året vid den här tiden, samma klimat....
1 Imma:

skriven

Är det Magnus som räknas som syster eller jag? 😉😙

Svar: Haha😂 jag var nog full. Men ni kvalar båda in!
dooh

2 Imma:

skriven

😁

Kommentera här: