Skithundar

Mitt jobb är alldeles annorlunda, "min" disk är troligen den enda i Sverige med discokula. Som dessutom är inkopplad och med ljus. Så igår hade vi halvvägsinvigning av disken med dunkadunka, bubbel och discokula. Häftigt och knasigt, så fredagskänslan fanns ju i kroppen när jag gick hem. Patrik och jag hade planerat för fredagsmys med tacos och fredagsdrink, men först skulle jag ut och fixa mat till hästarna och skrubba lite hästben. Hundarna är ju alltid med lösa nuförtiden, men när jag varit nere bland höstben några minuter så hade de helt plötsligt vandrat iväg. Twix tenderar ju att skälla när det händer något, men nu var det alldeles tyst och de hade uppenbarligen smugit iväg.
 
Vi körde någon runda med bilen men hittade inte dem, så vi åt middag i tystnad eftersom Patrik var arg på hundarna. Där var den fredagskänslan. Sen gick jag ut en runda och då hittade jag Windy, ännu en gång hade hon slarvat bort pudeln. Inte förrän halv elva igår dök kan upp. Skithund!
 
Men båda är oskadda även om tanthundar som Windy inte pallar att vara ute och springa i två timmar. Hon haltar och hostar... Hostandet har lagt sig lite men haltandet kommer nog ta några dagar.
 
Nej nu ska jag ut och raka hästben med hundklippmaskin. Ska ev försöka raka lite kropp också,får se hur mycket tålamod jag har.
 
 

Kommentera här: