Danmark

Helgen har spenderats på andra sidan sundet, vi tog med svärföräldrarna på en liten öresund runt. Typ som julklapp och tack för all hjälp med stallbygget! Vi startade i Helsingör, där vi redan på båten intog känslan av Danmark, jag med räkmacka och vitt vin och Patrik med Pölser såklart.
 
Vi bodde på ett övermysigt lite hotell med 5 rum, kan varmt rekommendera det även om jag anar att Patrik och hans pappa blev besvikna över att frukosten kom upplagd på en tallrik. Ingen buffé här inte. Hållbarhetsnörden i mig jublade lite för jag kan generellt tycka att buffér missbrukas och man både äter mer än vad man bör och dessutom slänger mer än vad som är okej! Vi var på sjöfartsmuseet och njöt av en alldeles krispig vinterdag bland Helsingös affärer. Jag hittade nya kaffekoppar som var rejält billiga så det var ju ren lycka;), men jag spenderade eftermiddagen  med huvudvärk. Lyckades dock medicinera bort den så att jag ändå kunde få en trevlig kväll med lite italienskt käk!
 
Söndagen ägnades åt huvudstaden och där fick jag inhandla skor i panik. Mina eccostövlars dragkedja gav upp helt under resan, men efter fyra år kan de väl räknas som färdiganvända? Som tur var hittade jag eccoskor till halva priset på ströget, fortfarande dyra men jag vet att det är bra skor. Dessa var dessutom de enda som var i min storlek på fyndhyllan...  
 
Vi avslutade resan med att besöka hovstallet och gå på guidad tur, precis som Patrik och jag gjorde för ett år sedan i Stockholm med. Nästa år får det bli spanska ridskolan! Älskar dessa pampiga stallar med så grymt myket historia i sig. 
 
Hela resan gick verkligen bra, ett tåg var försenat med tio minuter annars flöt allting perfekt. Skumt! Men gött! Inga sjukanmälningar på jobb heller, dock en kvällsuttryckning för att bråka med en diskmaskin. Det räckte att jag tittade argt på den så skärpte den sig ;)
 
Tror att Mars kommer att vara lite fattogt....Med skoinköp, service av klippmaskin, träningsavgift, den här resan och nu ombesiktning och nya hjullager på hästtransporten känns det som att det hade varit bra om Mars försvann snabbt....

Kommentera här: