Turbulent

Efter att ha kravlat mig upp från förkylningen förra veckan blev det både extra arbetstimmar/ dagar och budgetdag med politiken och tillräckligt mycket inre turbulens för att det ska räcka för flera månader under slutet av veckan.
 
Vi började på stallet igen i lördags, något som borde ses som en stor seger att vädret äntligen gett med sig. Men efter en förmiddag med tittig och lerig häst på snabb motionsrunda innan hovis kom så försvann modet ur mig. Inget kändes roligt och jag var bara så jäkla trött och min höbal var möglig. Klockan nio gick jag och la mig en lördag kväll, det är kass. När jag vaknade igår var det bara värre och jag kunde inte vara det minsta glad över det fina vädret eller alla möjligheter som fanns. När jag sedan blev tvungen att hoppa in på jobb under eftermiddag/kväll rasade jag helt. Skitliv helt enkelt. Men jag överlevde, såsom man gör. Bryt ihop och kom igen. Det enda jag kan tänka under sådana dagar är " hur ska jag ta mig ur detta?" och att det är så jäkla synd om Patrik som får dras med mig.
 
Idag var det på inget vis bättre rent praktiskt, men mentalt hade jag ju laddat ur. Så när jag fick veterinärtid till Twix och fick väntat på ett osedvanligt störigt vis på att någon bara skulle svabba Twix nos och öga för att sedan skriva ut mer medicin, så kunde jag bara rycka på axlarna. Att de dessutom sa att om han inte blev bra efter några dagar så fick han nog röntgas, vilket skulle kosta 6-10.000 och sedan hade de mage att ta 760:- för dessa 5 minuter ja, ett ryck till. När bilen sen inte startade när jag skulle köra från veterinären och redan kände mig stressad för att jag hade saker att göra på jobb, ja då kunde jag börjat gråta. Men jag löste det istället, tack Mamma...
Lägg där till en sjukskriven personal = jag får jobba sju dagar i rad nu, en chef som sagt upp sig från jobbet och därmed ännu mer osäkerhet och allmän olust så ja... Skjut mig? Men jag löser det och går vidare.
 
Men skit i det nu. Jag red markarbete i hagen för första gången på 6 månander (??) , det kan bli så bra ibland det där med ridningen! Förvänd galopp är ju typ inga problem på böjt spår... Så det så. Fin häst.
1 Imma:

skriven

En dag blir vi rika Malin, och då ska vi bara jobba med det vi vill - när vi vill! 😙

Svar: I love ut!
dooh

Kommentera här: