Träning

För tredje gången var jag och tränade ute i Klagstorp med Gill, jag tror att jag äntligen har hittat en tränare för mig.  De erbjuder förutom träning sadeluprovningar, kiropraktik och utbildning av häst. Tänker verkar vara helt i linje med vad jag önskar av en tränare. Gillen och jag är ju inte ännu så pass igång som vi borde vara även om vi redan nu börjar se lite framsteg. Jag har fått nya hjälpmedel för att få ordning på hennes svaga högersida där jag helt plötsligt ska glömma allt vad ytter har att erbjuda i höger varv för där ska stödet vara i insidan. Mycket breda händer och sätta lite mer krav men på ett genomtänkt sätt. Vi avslutade passet med att hennes fyraåriga dotter skrittade av Gill, så jäkla duktig unge. Pladdrade hela tiden...
 
Det hela känns väldigt positivt och harmoniskt. Cirka en halvtimme bort och 400:-/lektion gör det till en bättre träningsmöjlighet än den jag har haft i Hässleholm. Målsättning får vara att rida varannan vecka i nuläget för att ev öka upp när stall osv är mer i hamn. De där pengarna.
 
Vi har anmält oss till en WE-tävling 19 Maj i Höganäs, då ska vi ut i LA igen har jag tänkt. Så fram tills dess ska vi träna på ordentligt och inte låta alla personliga ångestattacker stå i vägen. Så kan jag ju bara blockera ut arbetssituationen för tillfället... 
 
Har fått in två hästar till sommarbete, så nu får jag ta tag i hagarna. Initialt är det kass för då måste jag köpa material och få gjort hagarna, men långsiktigt kommer det att generera några kronor som kan täcka en liten del av alla kostnader....
 
 
 
 

Kommentera här: