God Natt

Så vad händer?
I söndags låg jag kollapsad hela dagen, hela jag strejkade och som mest kunde jag förmå mig att se på serie och rabbla dressyrprogram och WE-hinder i huvudet. Lyckades nog aldrig gå igenom hela programmet från start till slut, men alla delar är väl genomridna i mitt huvud. Med mitt mående blev jag även så illa tvungen att stryka mig från den inplanerade WE-träningen.
Den tog jag istället igen igår. Red i provsadeln igen, denna gång med padd vilket hjälpte föga. Så en rätt kantig uppvärmning följdes av full fokus på paralellslalom på olika vis. Till slut kunde vi genomföra hela paralellen i galopp med enkla byten som tänkt till tävlingen på söndag. Men mycket arbete är det! Vi kan iaf skryta med jäkligt grymma sidepasses med upplyft bom. Så det så.
Idag har jag med varit på utflykt med Gill, sadelprovarhysteri! Provade 4 sadlar, varav tre helt nya och så försökte vi justera den jag har på prov. Inget blev bra så imorgon hämtar jag hem min gamla igen. Så nu är det antingen till att köpa en likadan som jag har nu men med större sits eller lägga dubbla summan på en sadel jag verkligen vill ha. Men det får bli efter lön, jag får nog tagga ner lite. Tävlingen på söndag lär varken gå bättre eller sämre med ny sadel.
 
Så det är det som händer om man bortser från jobb och lite måleriarbete.
 
God Natt

Kommentera här: