Dressyrdebut

I min enfald hade jag sett framför mig en tävlinsdag som skulle vara avklarad en bra bit innan lunch, ja faktiskt innan tio. Men det var innan det stod klart att det fattades en domare... Tydligen var inbokad domare puts väck och en annan fick ringas in med kort varsel. Så istället för att starta 9.35 blev det 10.50, ändå starkt jobbat av Ystad ridklubb. Dubbel framridning var tydligen en bra sak, för Gill var fantastisk när vi skulle in på banan. Ska jag vara ärlig var hon härligt pigg och alert redan när vi landade på tävlingsplatsen, men efter andra framridningen var hon ju dessutom mjuk och lyhörd.
 
Så programet kändes verkligen bra, saknade lite driv i någon bit i galoppen och hon tog några travsteg i den fria skritten. Annars kunde jag inte klaga. För detta fick jag 67,8% något jag är nöjd med, men ändå inte. Jag blir tokig på kommentarer om mer framåt och längd steglängd. Två saker som inte finns riktigt i Gill, för idag var hon som sagt pigg och med mig, men hennes travregister är lika med noll och jag tänker att i en LC ska man väl kunna visa upp en lydig och harmonisk ritt. Men tydligen är det lämpligt med lite mer gång också?
 
Kul att tävla iaf! och tränaren med portugisen skötte sig riktigt bra och blev tvåa på 70,3%, jag hamnade på femteplats av tio. Efter min ritt så var det jag, tränaren och en till från vår klubb bland de tre första... =P
 
När vi skulle hem fick jag inte in henne i transporten, något som annars är helt okomplicerat. Höll på att bråka i hela fem minuter innan jag fick henne. Hon skulle minsann kolla på allt annat överallt, vet inte alls vad som var med henne. Men det är klart var en annan nerv i henne idag än vad det brukar så kan ju vara det som spökade.
 
Varför kollar man inte utrustning efter starten? Efter båda mina WE-starter har de kollat min utrustning, nosgrimma osv och då har de kollat både efter dressyr och teknik. Men här, inget!
 
 
 

Kommentera här: