Dagen efter

Så här dagen efter tävlingen är jag faktiskt ännu mer nöjd. Tävlingen visade såklart på brister, sådana som jag var väl medveten om, men även på potential att utför en LA med mer än godkänt resultat. Jag får betänka att förra året kunde hon inte ens genomföra en sidepass mellan bommar och i år får hon höga poäng för en sidepass över en upphöjd bom! Dessutom visade det sig att vi var näst bäst tid i speeden, som tränaren sa : "När jag såg er första gången var det lite svårt att se att det var en speedstjärna jag hade framför mig". Det är ju faktiskt så att både dressyr och teknik kan vi träna upp, men det är en liten häst med dåligt ös (om man ska vara ärlig) så därför är det extra kul att det glimmar till i just det delmomentet!
 
 Fullständiga resultat, vi kom alltså på delad femteplats av nio ekipage
 
Eftersom det nu är dressyr/programridning vi verkligen behöver träna på så ska jag faktiskt efteranmäla mig till en dressyrstart på lördag i Ystad. Nära och bra, dessutom första klassen för dagen så jag är hemma i god tid innan lunch. Det fick bli LC:2 eftersom den såg bra mycket mer rolig ut än LB:2. Dessutom går den på kort bana och påminner mycket om WE-programmen. Tränaren drar dessutom dit med sin portugis så vi ska träna program ihop på torsdag, glimrande!
 
Förutom allt det här positiva så har jag fått sålt min gamla sadel så nu kan jag rida i min nya med gott samvete ;) Känner kanske lite att jag bara sprider pengarna runt mig, visserligen är stallbygget en stor del i det dramat men det gör ju inte saken mycket bättre när det väl är dags att köpa hösilage och jag är pank ;)
 
Stallet har förresten nästan en helt intakt gavel numera. Den andra gaveln är bara uppreglad, men plåten går relativt snabbt att smälla upp så det går onekligen framåt!
 
Den oplåtade delen som är kvar är medveten då vi ska "peta" in en 7m lång limträbalk där för att få så hög öppning som möjligt till Carportsdelen.
1 Karoline:

skriven

Nu var det rätt längesedan som jag läste din blogg, så jag har en del att ta igen. Vad roligt att det gick så bra på tävlingen, är det WE ni tränar och tävlar. Verkar sjukt svårt och avancerat :)

Kommentera här: