70-års kalajs

I helgen har vi rövat bort vår kära pappa för att fira honom i Åhus med hotell, tre-rätters och såklart hotelfrukost! Det är inte är helt lätt att lura en människa när denne egentligen tänket fly landet för att undvika firande. Man blir liksom lite beroende av att allt går i lås för att bokningar osv. Så därför blev det bara en halvluring, han visste att vi skulle åka till blekinge och hänga med syskonen, sen att vi bara kom halvvägs och alla syskon mötte upp i Åhus i stället fick bli själva överraskningen. Han gjorde inte det lätt för mig, för det första kom han allt för tidigt hem till oss så vi fick dra ut på tiden genom att duscha långsamt, dricka kaffe mm. Något som går emot alla mina principer, dra ut på tiden är bara drygt! Sedan vill han gärna köra sin egen bil, då fick övertala honom att vi skulle köra, lite svårt att ta fel väg om det skulle vara han bakom ratten!
 
Jaja, till slut kom vi dit, badade i havet, fikade, drack vin och fick supergod middag så jag var väldigt nöjd med kvällen! Kul att träffas alla syskon utan en massa måsten runtomkring... Rummen var helt okej och frukosten var perfekt, jag vågade dessutom mig på att ta ett skitkallt morgondopp. Åhus är inte kännt för sitt varma vatten!
 
Vi avslutade turen med en runda inne i Åhus bara jag, pappa och Patrik. Otroligt vacker liten stad!
 
Resten av dagen har ägnats åt takbygge medan jag målat lite och bakat paj och haft ångest för att gå till jobbet imorgon....
 
Alla syskon, en del av sykonbarnen, pappa så klart och Imma! Patrik hade inte sminkat klart sig än.
Morgondopp!
Svinkallt men ruskigt fint vatten... Lite mycket maneter igår bara!
Här känner jag spontant att jag kan bo, skulle kunna tänka mig att byta ut hästar mot en båt och en villa här!
 

Kommentera här: