Väderstyrd

Jag är just nu en sådan skitmänniska som inte får gjort något alls och helst av allt skyller jag på vädret. Det är ganska enkelt att skylla på eftersom det konstan blåser halv storm samtidigt som det stundtals förgylls av mer eller mindre häftiga regn.
 
I mig finns någon sorts ambition att jag borde ut och springa, helst idag och helst med Gill eftersom hon vilade igår och borde gå idag. I förrgår lattjade vi rundor nästan två timmar i skogen, men jag kan inte släppa den gnagande känslan att hon inte är hundra fräsch och visst är det så att hon vilar mycket på vänster bak. Jag borde nog åka till veterinären, samtidigt känns det som en uttjatad historia och att om de nu hittar något så är det dags att sätta Gill på skogsmullepension och hittar de inget så är det bara jag som överför all min olust på min lilla häst.
 
Hundarna är iaf badade idag ocg jag hjälpte Patrik att täppa igen limträbalkhålet i gaveln så nu är gavlarna helt täta och så är det bara vindskivorna kvar att sätta upp. Det ska vara klart den här helgen har jag bestämt, inte helt orimligt att tro att det inte blir så då.
 
Nu skiner solen igen och jag borde unna mig den där halvtimmens motion som både kommer göra mig piggare och mer belåten med mig själv...
 
Långtifrån den formen idag.. meh
 
 
 
 

Kommentera här: