Stormsäkrat

Sisådär fyra månader försenat är lösdriften äntligen uppe igen, snyggare än någonsin! Under veckan har Patrik och jag pysslat med att få upp fronten och lite takbjälkar, i lördags rensade vi reglar från spik och igår reglade och plåtade vi tak och fick upp baksidan in mot gödselplattan. Så i förmiddags satte vi upp sista kortsidan, stoppade ner några stolpar i marken för att leda in hagen till lösdriften och gjorde hål ut mot gödselplattan. Hålet är tänkt att ha som utgödslingshål för vardagsmockningen. När lösdriften ska tömmas helt kan jag mocka ner i lastarskopan istället så behöver jag aldrig springa med skottkärra i en lerig hage!
Lösdriften är på 18 kvm och räcker gott och väl till Gill och Yolo, lite värre med Scotts möjlighet att få vara därinne med damerna, men tror att det ska fungera ändå eftersom att där ändå är två öppningar. Så nu är hästarna någorlunda stormsäkrade för vintern. För att stallet skulle bli inflyttningsklart i år känns helt osannolikt.
 
Jobbfronten är fortfarande ganska hopplös, men jag får höra från fd kollegor och klasskompisar att jag är modig, tillochmed en kollega som tagit steget och bytat jobb eftersom hon blev inspirerad av mitt tänk. Jag försöker rätta dem och förklara att jag inte är modig utan bara helt jävla tokig. Jag har dock kommit överens med mig själv att INTE söka jobb som jag inte vill jobba med. Det säger sig självt, men det har inte varit helt självklart för mig innan. Utan jag har snarare haft som mantra att söka ALLA jobb jag skulle kunna få och eventuellt några jag inte borde kunna få...
 
 

Kommentera här: