Jobbmöten

Idag och imorgon har jag  möten med två potentiella arbetsgivare. Dagens möte är det jag ser mest fram mot, men som troligtvis kortsiktigt ger minst avkastning, men troligen krävs för att min plan ska hålla. Morgondagens möte handlar nog mest om att förhandla lön och villkor, här är frågan om min ovilja mot detta arbete handlar om rädsla för det okända eller något annat?
Jag behöver uppenbarligen komma i arbete igen och helst med start på måndag, nu är jag inne på min tredje semestervecka och det börjar bli rätt outhärdligt. Blir smått apatisk och är alldeles för utvilad ;) Att jag dessutom inte kunnat rida den senaste veckan gör ju inte det mindre outhärdligt!
 
Gill står fint i sin provisoriska box, men jag förstår nu varför stallhästar ofta behöver lindor osv för det är hemskt vad hon blir stabbig och varm i benen av att stå så här. Något som aldrig märks när hon går i hage dygnet runt, förutom nu vid hovbölden då hon hade ökad värme i benet. Jag ska be veterinären ta en ordentlig titt på alla hennes ben imorgon för jag känner mig inte helt nöjd med att det var så enkelt som en hovböld, det känns verkligen som det är mer. Frågan är var jag står i frågan om där är mer, behandla, ställa av och sen hitta fodervärd som kan ha henne här för promenad/skogsridning? För att köra en träningsvänd till som slutar i pannkaka känns inte jätteupphetsande för någon av parterna.

Kommentera här: