Uppsagd

Har varit en sådan där fin ledig dag, började morgonen med att springa i slingan med Patrik, medan han skrev på papperna för nytt jobb så handlade jag, sedan gick vi gemensamt en runda på stan för att se om de hade löpanalyser i Ystad. Det hade de inte... Så imorgon åker jag in om intersport i Malmö på vägen hem från mjölkfabrken för att se om jag kan få dojjor man inte får blåsor av och som gör att jag vill springa långt!
 
Efter lite skolarbetspyssel och utskällning av min distansgrupp åkte jag och red extrahästen, två veckor sedan sist och hon har stått ganska mycket. Flera steg bak i framåtbjudningen =/ så det var lite att börja om från början fast mindre hotfullt. Fin är hon dock när hon är varm i hela kroppen! Häst nummer två blev Gill, jag provade att borsta henne med hovraspen, det fungerade sensationellt bra! Tack facebook, tydligen behöver man inte köpa gummiskrapor för 600:- för att få loss päls... vem kunde anat det? ;) Sedan tog vi oss ut på galoppande i skogen, där vi bland annat blev nervösa över vildsvin och fick lite ont i tassen där såret är som inte riktigt vill skärpa sig sitter. Alla hästar är dessutom avmaskade!
 
Ja och så har jag sagt upp mig från kockjobbet, jag tänker va fan ska jag ha det som livlina för? Jag kan nog jobba "hur mycket jag vill" på mjölkfabriken och tre månades uppsägningstid i Svedala gör att det blir lite svårt med anställningar vid snabbt tillträde. Jag har förövrigt en andra intervju för samordnartjänsten i nästa vecka så jag tror liksom att det löser sig!
 
Jag tycker hon är fin i kroppen nu, bortsett från smutsen....
 

Kommentera här: