Dimmigt

Några dagar kvar sedan är jag färdig med sista kursen i skolan och det ska verkligen blir skönt att få den här uppgiften undanstökad. Trots att vi lagt ner massor av tid på arbetet så känns ändå slutprodukten en gnutta fattig, men det är bara jag som är lite kritisk.
 
När jag kom hem halv fem idag hade jag bara ätit frukt till lunch och var egentligen inställd på att mocka, kissa hundar och sen gå in och äta eftersom jag var nästan döende av hunger. Men ridsuget kickade in och jag sadlade Gill och red ut en sväng i hoppsadeln i mina vanliga byxor. Knipigt av stigläderna men annars en angenäm ridtur. Medan jag satt där i dimman funderade jag över framtid, stall, pengar osv. Insåg att April inte blir så fett eftersom jag bokat clinic (som jag ska försöka avboka för det krockar medd stallrivning), måste köpa nya löparskor, tänkte betala tävlingsavgifter till tävlingen i maj, hästtandläkare, vaccination osv.... Inte så att jag sitter i sjön, men efter att ha sponsrat lastarinköpet har jag ju lite spräckt min tilltänkta stallbuffert. När jag kom hem efter ridturen upptäckte jag dock att jag får tillbaka en hel del på skatten, faktiskt nästan lika mycket som jag sponsrade lastarn med så jag tänker inte gråta!
 
 
1 Katarina:

skriven

Åhh skatteåterbäring hade varit trevligt, skönt att du fick tillbaka pengar :) Hoppas också på det!

Svar: Ja det var inte alls dumt! Håller tummarna för dig :)
dooh

Kommentera här: