Dagen

Idag har jag brottats med mig själv om jag skulle ut och springa eller ej, det slutade med ej... Det var löparträff ikväll och i ärlighetens namn är jag så back i löpningen nu att det hade varit en ren plåga att ge sig ut med dessa överhurtiga fantaster som brukar hänga på under löparkvällarna. Men ingen sorg över det, jag har ju ändå gått med hundar, pysslat med Yolo och ridit Gill idag.
 
Yolo fick prova kapson för första gången, testade att longera på liten volt i skritt. Det är lite smårörigt men jag är nöjd med att hon förstår att hon ska framåt. Efter det lastade vi lite, hon följer ivrigt med in i transporten och jagar morötter ur mina händer, men har inte riktigt ro att stå kvar allt för länge. Jag ska försöka introducera självlastning nu med, kanske servera hennes mat i transporten! Vi avslutade med att spola ben och svans, även här uppför hon sig väl. Mammas gener är nog starka gällande uppförandet och det är ju otroligt smidigt! Vad som inte är smidigt är att det verkar fungera sådär bra med aspbarkspellets så det lutar helt klart åt mer torrhö. Måste bara hitta en leverantör med bättre kvalitet...
 
Gill fick lite rakriktande dressyrarbete och när jag nu kunde släppa min sitsångest så gick det riktigt hyffsat, tror tillochmed att jag fått bak skänkeln lite och rakriktat mina fötter ;) Hon fäller som sören nu så det far tussar om oss hela tiden!
 
Mellan djur och promenader har jag faktiskt pluggat en hel del och städat lite så jag får väl vara nöjd med dagens prestation!

Kommentera här: