Bloody Sunday

Gills fot såg rätt läbbig ut idag så vi ställde in träningen och packade in henne istället. Utebliven träning lämnade många timmar till trädbeskärning och faktiskt så startade jag dagen med att jogga till brorsan för att hämta bilen. Har man gjort det på morgonen kan man liksom inte skjuta det framför sig.... Jag har just nu blåsor i hålfötterna från löparskorna så det var inte en allt för angenäm upplevelse att springa, men jag bet ihop. Något som är rätt ovanligt för att vara jag!
 
Förutom mitt trädgårdspyssel har vi dessutom haft fikavänner med äppelkaka och så har hönsen fått en ny bohörna. Sakta men säkert frigörs plats till stapplbygget, stallbygget som just nu känns lite osäkert då min man har fått en massa grejer för sig. Blir bara så trött på sånt! När jag har bestämt mig för en sak brukar jag ändå försöka köra på det, speciellt när det är större grejer. Han kan däremot vända och vrida på allt femtielva gånger tills det inte sker överhuvudtaget...
 
Med och utan vattenskott, perfekt väder idag för den här typen av aktivitet! Sol vill man inte ha när man ska titta upp hela tiden
 
  
Gills trasiga och lurviga fot (märks att hon inte är rakad, men det sjuka är att jag ansat hovskägget för hand ett par gånger i vinter och ändå är där så mycket nu), lite gasbinda precis över såret, sedan ett lager bomull, elastisk linda och sist klädde jag nederldelen med silvertejp, hoppas att det fungerar lite smutsavvisande, relativt torrt i hagen jämfört med de senaste veckornas gyttja så det är en fördel. Verkar som att det inte ska regna i veckan heller så det bådar gott! Hon får gärna hålla bandaget helt några dagar så att jag slipper störa såret mer än nödvändigt!
 

Kommentera här: