Bebisäventyr

Liten ska bli stor eller det ska böjas i tid det som krokigt ska bli? 
Idag så tog jag båda hästarna på en liten utflykt, 10 minuter hemifrån är rätt lagom kan jag tycka. Att lasta för att åka iväg var inga problem även om hon var skeptisk till att åka smalt, de gånger vi tränat eller har åkt har varit med 3/4 bom bak. Idag skulle morsan också åka så de fick snällt tränga ihop sig.
 
Det var första gången Yolo skulle åka på en riktig uppgift och i ridhus! Men den här lilla donnan tog det med stort lugn, jag tror absolut att det var en fördel att Gill var med, men samtidigt ingen nödvändighet. Målet var att löshoppa lite och vi samkörde faktiskt båda eftersom det bara skulle vara lågt och för att känna av. Det visade sig att Yolo tittade till en gång och sedan bara hängde hon på, hon visade både rivningar och riktigt fina hopp. Rivningen fick vi skylla på att hon låg för nära Gill, nackdelen med tandemhoppning.... Jag är ju helt hoppokunnig och ganska ointresserad men det är ju kul om hästen kan ta sig över hinder utan att se ut som en kamel. Mellan hinder var hon lugn eller visade upp en ganska angenäm trav. Jag är vid ganska gott mod inför hennes framtid som WE-häst, dessutom är hon bra nära mammas storlek nu och då har hon ändå några år till på sig att växa på lite!
 
Allt som allt var jag hemifrån knappt 1 ½ timme och det var bara för att Yolo hade liksom bestämt sig för att hon inte ville åka hem, hade hon gått på direkt hade vi varit borta max en timme. Fick tyvärr övertala henne lite med linor, men det var synerligen odramatiskt. Tror mest att hon var väldigt trött i skallen efter det här äventyret!
 
Mer än så blev det inte fotat ;) En liten filmsnutt finns med, fast den innehåller mest grus i början haha, lite svårt att fokusera på två saker.

Kommentera här: